הצגה חדשה בתיאטרון הסמטה – "מט"

סיון רוזנברג, שחקנית ויוצרת ,  מופיעה בתיאטרון הסימטה עם המחזה החדש שלה "מט". הפקה עוצמתית זו נובעת מהחוויות האישיות שלה כמנחה ומהאמפתיה העמוקה שלה לנפגעות תקיפה מינית, בהשראת סיפור מזעזע במיוחד שנתקלה בו במהלך עבודתה במרכז לנפגעות אלימות מינית.

"מט" אינה רק הצגת תיאטרון; זוהי השתקפות מרגשת של טראומה מהחיים האמיתיים והחוסן של הרוח האנושית. המחזה נולד מתוך החשיפה של רוזנברג לסיפור המצער של סטודנטית צעירה שנאנסה בקרבת האוניברסיטה שלה.

הנרטיב של הקורבן, שחשה כי נפגעה פעמיים – פעם אחת על ידי התוקף ופעם שנייה על ידי המשטרה – נגע בנימי נפשה של רוזנברג. בהשפעת מכתבה האמיץ של הקורבן ותחושת העוול העמוקה שלה, רוזנברג החלה ביצירת עבודה שתיתן קול לחוויות כאלה.

המחזה עוקב אחר דנה דיין, אישה בשנות ה-30 לחייה, שהגיעה לסף ייאוש ומחליטה לשים קץ לחייה. אולם, רגעים לפני ההתאבדות המתוכננת שלה, היא הופכת לעדה היחידה לרצח של מפקד תחנת המשטרה ברמת השרון.

תפנית בלתי צפויה זו מעניקה לדנה הזדמנות להתחיל את חייה מחדש. כשהיא מגיעה לתחנת המשטרה כדי למסור עדות, דנה מנצלת את ההזדמנות ליישב חשבונות עם השוטרים ולקבל את השליטה על חייה בחזרה.

"מט" של רוזנברג צולל לתוך נושאי הטראומה, הצדק והחיפוש אחר גאולה אישית. זוהי תזכורת חדה לכישלונות המערכתיים שנפגעות תקיפה מינית נתקלות בהם לעתים קרובות והמחיר הנפשי של עוולות כאלה. מבנה העלילה ופיתוח הדמויות המרתק של המחזה מכוונים לטפח הבנה ודיאלוג עמוקים יותר על נושאים קריטיים אלה.

יום חמישי 19.9 בשעה 21:00 תיאטרון הסימטה, קאנטרי קהילתי גורן גולדשטיין ,רחוב אהובה עוזרי, תל אביב – יפו.

קרדיט תמונה: קארין אבן חיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן